Predlažemo

Manastir Žiča

Manastir Žiča nastaje početkom XIII veka kada se Sveti Sava vratio sa Svete gore u Srbiju sa moštima Simeona Mirotočivog, a srpska država biva potresena sukobom između Stefana i Vukana. Pomirivši zavađenu braću Sveti Sava je zajedno sa Stefanom odlučio da sagradi manastir Žiču ka...

Manastir Grgeteg

Manastir Gregeteg je po legendi osnovao despot Vuk Grgurević (Zmaj Ognjeni Vuk) da bi ovde smestio svoga slepog oca Grgura Brankovića, hilandarskog monaha Germana. Tačna godina izgradnje manastira se ne zna, ali se pretpostavlja da je manastir sagrađen između 1459 I 1521. godine,...

Manastir Sisojevac

Manastir Sisojevac se nalazi u Eparhiji Braničevskoj, pokraj reke Crnice, odnosno u blizini njenog izvora u selu Sisevcu kod Ćuprije. Pretpostavlja se da je podignut negde oko 1370-1380. godine, a po prvi put u spisima se pominje 1398. godine, kada ga u jednoj povelji spominje kn...

Newsletter

Manastir Studenica

Kompleks manastira Studenice....photo:sr.wikipedia.org

Manastir Studenica predstavlja jedan od najvećih i najbogatijih manastira Srpske Pravoslavne crkve. Osnovao ga je Stefan Nemanja 1190. godine, a nalazi se na 12 kilometara od Ušća, odnosno na 39km od Kraljeva. U okviru manastira nalaze se dve crkve, Bogorodičina crkva i Kraljeva ...

>> dalje

Manastir Sisojevac

Manastir Sopoćani ili dom Svete Trojice, podigao je kralj Stefanv Uroš I (1243-1276) nedaleko od izvora reke Raške, a samo 14 km od Novog Pazara. Ovo mesto se smatra izvorištem srpske srednjevekovne Nemanjićke države, a treči sin kralja Stefana Prvovenčanog je iza sebe ostavio za...

Manastir Tronoša, odmah po osnivanju je bio muški manastir, ali je vremenom postao pravoslavni ženski manastir. Manastir se nalazi u mestu Korenita, blizu Tršića kod Loznice i pripada Šabačkoj eparhiji srpske pravoslavne crkve. Kao ktitor manastira pominje se kraljica Katalina Ne...

Manastir Rakovica

Manastir Rakovica je manastir Srpske pravoslavne crkve, u okviru Beogradsko-karlovačke arhiepiskopije, smešten u beogradskom naselju Rakovica. Nastanak manastira se po narodnom verovanju vezuje za vreme vladavine srpskih kraljeva Dragutina i Milutina, mada savremeni dokumenti to ...

Manastir Ravanica

Manastir Ravanica je manastir srpske Pravoslavne crkve, koji se nalazi u podnožju Kučajskih planina, neposredno pored mesta Senje kod Ćuprije. Ravanica je jedan od najznačajnih spomenika srpske istorije, jer kao zadužbina kneza Lazara, koji je poginuo u bici na Kosovu, na Vidovda...

Manastir Manasija Ili ranije poznat kao Resava, jedan je od najznačajnijih spomenika srpske srednjevekovne kulture i svakako najznačajnija građevina Moravske škole. Ktitor manastira je despot Stefan Lazarević, poznat i kao Stefan Visoki, koji je sagradio ovaj manastir između 1407...

Manastir Prohor Pčinjski

Manastir Prohor Pčinjski se nalazi na šumovitim obroncima planine Kozjak, na levoj obali reke Pčinje, u blizini sela Klenike, 30 km južno od Vranja. Legenda kaže da je manastir podigao vizantijski car Roman Diogen kao znak zahvalnosti Svetom Prohoru Pčinjskom, koji mu je jednom p...

Manastir Crna Reka je monaška isposnica na planinama Južne Srbije, smeštena u klisuri Crne Reke. Okružena je visokim stenama i gustim šumama. Potiče iz trinaestog veka kada je sagrađena crkva u pećini iznad korita Crne reke. Uskoro su monasi isposnici sazidali svoje kelije oko cr...

Manastir Krušedol

Manastir Krušedol je zadužbina porodice Branković, poslednjih srpskih deposta u Sremu. Sagrađen je između 1509. i 1514. godine. Crkva u manastiru posvećena je prazniku Blagoveštenja. Ktitor manastira je Đorđe Branković (u monaštvu nazvan sveti Maksim), i njegova majka Angelina Br...

Manastir Lelić

Manastir Lelić je jedan od najmlađih manastira u Srbiji. Prilikom prenosa moštiju sv. vladike Nikolaja iz Amerike u Lelić, vladika Lavrentije, dao je ideju da se crkva sa pratećim objektima pretvori u manastir. Realizacija ove ideje trajala je punih 5 godina. Tokom realizacije na...

Manastir Ljubostinja

Manastir Ljubostinja se nalazi u neposrednoj blizini Trstenika  i Vrnjačke Banje. Sagrađen je u dolini Ljubostinjske reke a posvećen Uspenju presvete Bogorodice. Zadužbinar manastira je Knjeginja Milica, koja je manastir sagradila od 1388. godine do 1405. godine. Manastir Lj...

Manastir Fenek je muški manastir u sremskoj eparhiji Srpske pravoslavne crkve.  Nalazi se na samo 25km od Beograda, a do njega se dolazi preko Surčina i Jakova. Iako njegova lokacija nije na Fruškoj gori, sa manastirima koji se tamo nalaze postoji velika istorijska povezanos...

Manastir Prohor Pčinjski

Manastir Rakovica

Manastir Jošanica

Srednjovekovni manastir Jošanica leži na svega devet kilometara zapadno od Jagodine, u blizini drevnih sela Crnča i Lozovika, rasutih po pribrežju Crnog vrha. Smešten je duboko u živopisnoj klisuri istoimene slapovite reke, na zaravni između brda Ravnog Gaja i Čukara, i usred buk...

Manastir Ravanica

Manastir Jošanica

Manastir Gračanica

Manastir Gračanica sagrađen je 1310.godine. Manastir se nalazi u selu Gračanica, koje je udaljeno 5 km od Prištine, administrativnog centra Kosova i Metohije. Manastir Sv. Bogorodice u Južnoj Srbiji, na levoj obali reke Gračanke, desna pritoke Sitnice, južno od Prištine na Kosovu...